úterý 2. února 2016

Eva Kolářová zve do divadla: Festival komorních hudebních děl v Berlíně



Komorní představení hudebního divadla Zavraždění Mozarta (o této inscenaci jsme na tomto webu již informovali), The Turn of the Screw (Utahování šroubu), Le vin Herbé a Zangezi  uváděné na dočasné scéně Berlínské státní opery, tedy v Schillerově divadle, slibují temná tajemství a závratné napětí, citlivou hru a duševní hlubiny, velké myšlenky v těsném prostoru, atmosférickou koncentraci a osvobozující síly. Operu je sotva možno prožívat jinak než tímto způsobem: blízko postavám a jejich charakterům, na tepu existenciálních zkušeností, koncentrovaně a pointovaně. Únor je na scéně Berlínské státní opery ve znamení psychoanalýzy nenávisti a záhuby, mysteriózních příběhů a magického příběhu Tristana a Isoldy ve vytříbených komorních inscenacích.


PROGRAM FESTIVALU
Zavraždění Mozarta
28.1.2016 v 19:30 – premiéra
30.1.2016 v 19:30
2.2. 2016 v 19:30
4.2.2016 v 19:30
7.2.2016 v 19:00
13.2. 2016 v 19:30

Benjamin Britten: The Turn of the Screw

3.2.2016 v 19:30
6.2.2016 v 19:30
10.2.2016 v 19:30
17.2.2016 v 19:30
20.2.2016 v 19:30

 Foto: web Berlínské státní opery

Frank Martin: Le vin herbé
Světské oratorium podle románu Tristan et Iseut Josepha Bédiera
5.2.2016 v 19:30
11.2. 2016 v 19:30
15.2.2016 v 19:30
19.2.2016 v 19:30
 
Foto: web Berlínské státní opery
Hèctor Parra: Zangezi
Hudební divadlo pro tři činoherce, soprán a elektroniku
Utopické sny ruské avantgardy počátku 20. století sahaly od radikálních biopolitických fantazií až k dobytí vesmíru, komunikaci v univerzálním „jazyku hvězd“ a hledání všeobecně závazného a matematicky odůvodněného světového vzorce. Jedním z nejprominentnějších představitelů této avantgardy byl Velimir Chlebnikov (1885–1922), jehož poslední „převyprávění“ Zangezi tvoří současně průřez jeho myšlením.
 
Pro svoji elektronickou kompozici, která byla poprvé uvedena v roce 2007, rozvinul katalánský skladatel Hèctor Parra strukturu, kterou napájejí stovky záznamů různých zvuků. Ptačí zpěv, údery hlasivek, ženské a mužské hlasy, zvuky podobné úderům ozývajícím se v továrnách a kovoprůmyslových provozech se tu transponují, lámou, resyntetizují a získávají trojrozměrný prostor.

Termíny uvedení:

12.2. 2016 ve 20:00 – premiéra
14.2.2016 ve 20:00
18.2.2016 ve 20:00
21.2.2016 ve 20:00
23.2.2016 ve 20:00


Žádné komentáře: