pondělí 2. září 2013

Eva Kolářová zve do divadla: OPERA VE STUTTGARTU – NEJPODNĚTNĚJŠÍ DIVADLO NĚMECKA



VYZNAMENÁNÍ PRO SOSSIHO WIELERA A SERGIA MORABTITA V AUTORSKÉ ANKETĚ DIVADELNÍHO ĆASOPISU „DIE DEUTSCHE BÜHNE“ 


V aktuální anketě časopisu „Die deutsche Bühne“, které se zúčastnila řada novinářů zabývajících se kulturou, byla opět vyznamenána Opera ve Stuttgartu: Jossi Wieler a Sergio Morabito ovládli se svými inscenacemi Ariadne auf Naxos (Ariadna na Naxu) a Der Schaum der Tage (Pěna dní) s velkým odstupem většinu kategorií v rubrice „Vynikající příspěvek k aktuálnímu rozvoji a vnímání opery“. Obě produkce se v této sezóně znovu objeví v programu Opery ve Stuttgartu.
V této kategorii byla jmenována i Andrea Moses, hlavní režisérka Opery Stuttgart, která svou nejnovější inscenací Rossiniho opery La Cenerentola (Popelka) vyvolala obrovskou bouři nadšení.
 
„Z tohoto vyznamenání mám velkou radost“, říká intendant Jossi Wieler: „Je to milé uznání pro celý náš operní dům, které potvrzuje, že náš přístup chápat a přinést na jeviště operu skutečně jako hudební divadlo – tedy jako vzrušující, současné umělecké dílo skládající se
z hudby a činohry, přitahuje odborníky i publikum stejnou měrou.“

„Nejchytřejší operní režie na světě“
Detlef Brandenburg, šéfredaktor divadelního časopisu Die deutsche Bühne, shrnuje úspěch Opery ve Stuttgartu a skvělou práci Wielera jednou pregnantní větou: „Jeho operní režie patří k tomu nejchytřejšímu, nejosobitějšímu a nejrozmanitějšímu, co může hudební divadlo celosvětově nabídnout.“



Brandenburg přitom vyzdvihuje skutečnost, že se Wielerovi a Morabitovi daří zcela zaujmout posluchače bez toho, aby příběh studovaného díla vykládali provokativním způsobem: „Posluchači sedí (…) v hledišti, zcela soustředěni na zážitkovou kontinuitu inscenace, která vděčí své síle stejnou měrou činnosti nabité smyslem, působivým silným scénám a
charismatickým zpěvákům.“

www.staatstheater-stuttgart.de

Žádné komentáře: