pátek 9. července 2010

Prahu rozezní barokní hudba

Od 8. 7. 2010 otevirame Centrum Carnevale Praha v palaci Colloredo-Mansfeld v ul. Karlova 2, ktere bude otevreno denne od 10.00 - 22.00.
V programu letní sezony nabizime hudebne-tanecni vystoupeni SEGRETO, ktere se bude pravidelne odehravat v prekrasnem tanecnim sale ve ctvrtek, patek, sobotu a nedeli.
Ve ctvrtek a patek v case od 19.00 a v sobotu a nedeli ve 20.30 hod.
Cena vstupenek je 550,- Kc, sleva pro studenty a seniory 450,- Kc.

červenec
ct 8. 7. 2010 v 19.00
pa 9. 7. 2010 v 19.00
so 10. 7. 2010 ve 20.30
ne 11. 7. 2010 ve 20.30

ct 15. 7. 2010 v 19.00
pa 16. 7. 2010 v 19.00
so 17. 7. 2010 ve 20.30
ne 18. 7. 2010 ve 20.30

ct 22. 7. 2010 v 19.00
pa 23. 7. 2010 v 19.00
so 24. 7. 2010 ve 20.30
ne 25. 7. 2010 ve 20.30

ct 29. 7. 2010 v 19.00
pa 30. 7. 2010 v 19.00
so 31. 7. 2010 ve 20.30
ne 1. 8. 2010 ve 20.30

srpen, zari, rijen - bude se pokracovat ve stejnem sledu, pravidelne ct, pa, so, ne, zmenit se muze cas zacatku vystoupeni



CARNEVALE PRAHA


uvádí / presents
SEGRETO

Gala Music & Dance

CARNEVALE BAROQUE ORCHESTRA & NOBLE DANSEUR ENSEMBLE

Tanec a hudba a na evropských dvorech 17. a 18. století
Dance and music on the European Courts 17th and 18th century

Živé hudebně-taneční vystoupení
Live music and dance performances

Rekonstrukce tanců z největších oper a baletů období baroka
Reconstruction of dances from the greatest operas and ballets baroque period

Hudebníci a tanečníci v dobových kostýmech vás pozvou na královský dvůr přelomu 17. a 18. století
Musicians and dancers in period costumes will invite you to royal court of the 17th and 18th century

Hudba mistrů
Music Masters
A. Vivaldi, W.A. Mozart, George Frideric Handel, Jean-Baptiste Lully, André Campra, Gottfried Finger, Tomaso Albinoni, J. Myslivecek - Il divino Boemo.

v paláci Colloredo-Mansfeld / at Colloredo-Mansfeld, Karlova 2, Praha 1 - Staré město / Old town

vstupné / entrance: 550,- CZK / 25,- Euro
rezervace / reservation / ticket@carnevale.cz

Pokladna / Box-office / +420 739 477 063 / Otevírací doba / Office hours / 10.00 - 22.00

kapacita míst je omezena / the capacity is limited
www.carnevale.cz

Carnevale Baroque Orchestra

Primadonna:
Ivana Brouková - soprán
or
Olga Krumpholzová - soprán
Jan Hádek– housle
Ondřej Michal – violoncello
Filip Dvořák – cembalo

Carnevale Baroque Orchestra vznikl ze zakládajících členů Hipocondria ensemble
Komorní soubor, specializovaný na autentickou interpretaci staré hudby.
Základní obsazení ansámblu je dvoje housle, viola a basso. continuo, dále flétna nebo hoboj.
Ve snaze přiblížit se původnímu znění interpretovaných děl 17. a 18. stol. soubor používá dobové nástroje nebo jejich kopie a historické systémy ladění. Při provádění vokálně-instrumentálních skladeb spolupracuje se zpěváky, specializovanými na starou hudbu.
Soubor má za sebou bohatý koncertní život. Mimo jiné Sláva barokní Čechie Praha, Bachovské slavnosti Nové Město na Moravě, angažmá v koncertním cyklu „Centra hudebního dění barokní Itálie“ pro Národní Galerii Praha, Festival Emmy Destinové České Budějovice, Festival Musica Ecumenica, Festival duchovní hudby Česká Lípa, Festival Mladé podium Karlovy Vary, Haydnovy Hudební Slavnosti, Nekonvenční žižkovský podzim, Theatrum Kuks, Mezinárodní festival staré hudby Český Krumlov, Svatováclavský festival Ostrava atd.
V zahraničí: Festival de musique et d’art baroque en Tarentaise, Festival Arpèges en Alpages, Musique en fete dans le Val Saint-Grégoire, Festiwal Muziky Dawnej - Waršava , Mitte Europa
Bach Festival Vilnius-Litva atd.
Významným počinem byla světově premiérová CD nahrávka šesti chrámových sonát F.I.A. Tůmy a výběru z Plánického díla Opella Ecclesiastica pro brněnské vydavatelství Indies Records.
Za svoji nahrávku s kompletním dílem skladatele Bohuslava Matěje Černohorského obdržel soubor mj. nejvyšší ohodnocení (5 ladiček) od prestižního francouzského odborného měsíčníku Le Diapason.a kladnou kritiku v německém časopise Toccata.
2007 vyšla dvě CD u ARTA Records. J.A. Benda - Cembalové koncerty-oceněno Tip Harmonie a Hudba v pražské katedrále, oceněno 5H časopisu Harmonie.

Obsazeni / Cast

barokní tance
Danseuse noble - Hana Slačálková
Danseur noble - Tomáš Kubín

TANEČNÍ PROGRAM NOBLE DANSEUR ENSEMBLE:

Jean Baptiste Lully „Passacaille“ z opery Armide (1686)

Jean Baptiste Lully Tanec „Passacaille“ z opery Persée (1682)

W.A. Mozart Árie Cherubina „Voi, che sapete” z opery Figarova svatba (1786)

André Campra Tanec „Forlana“ z baletu „Le Carneval de Venice“ (1699)

Gottfried Finger Sonáta C dur pro housle, violoncello a basso continuo

André Campra Tanec „Loure“(L´Aimable Vainqueur) z baletu Hésione (1700)

Tomaso Albinoni Sonáta g-moll pro housle a basso continuo Adagio – Allegro-Adagio-Allegro

André Campra Tanec „Menuet a deux“ z baletu L’Europe galante (1697)

Georg Friedrich Händel Árie „Lascia ch´io pianga“ z opery Rinaldo

Jean Baptiste Lully Tanec „ Folie d‘Espagne“ (Air des hautbois 1672)

Marin Marais Tanec „La Matelotte“ z opery Alcyone(1706)


MgA. Hana Slačálková a Tomáš Kubín se baroknímu tanci a barokní taneční estetice profesionálně věnují 12 let. Jako tanečníci spolupracovali s mnoha významnými choreografy při rekonstrukcích barokních oper i znovuobnovení dalších významných děl z období 16.-18. století.
Hana Slačálková také vytváří vlastní taneční vstupy či suity do převážně barokních oper a sestavuje barokní i renesanční choreografie (např. J. H. Schmelzer – Herkules und Onfale, G. Bononcini – La Nemica d´Amore, A. Caldara – Scipione Affricano il Maggiore, choreografie do filmu Jindřich IV.). Jako odborná poradkyně pomáhá při organizování různých barokních plesů a slavností. Vede také kurzy barokního tance a pořádá semináře po celé republice.

barokní tance se střídaji se s tanečním souborem HARTIG

Hartig – tance a balety tří staletí

Soubor Hartig se pod uměleckým vedením doc. Heleny Kazárové, Ph.D. věnuje již řadu let interpretaci tanců různých historických epoch od pozdní renesance po raný romantismus a předvádí je na různých typech kulturních akcí doma i v zahraničí. Repertoár souboru tvoří jak tance plesové, tak i virtuosní tance divadelní od konce 16. do počátku 19. století. Jako jediný v Čechách začal soubor na počátku své činnosti studovat též tance doby baroka, které tvoří základ repertoáru, podle autentických pramenů, tj. grafických zápisů v tzv. Beauchamp-Feuilletově notaci, a jako jediný dosáhl v tomto oboru mezinárodní profesionální úrovně.

Soubor je pravidelným hostem na experimentálních představeních v unikátním zámeckém barokním divadle v Českém Krumlově a v dalších historických prostorách a vystupuje s předními hudebními orchestry (Musica Florea, Capella regia, Ensemble Inégal, Collegium Marianum, Collegium 1704, Hipocondria Ensemble, Hofmusici aj.) a dirigenty, v případě komorních programů i se sólisty (Edita Keglerová, Julie Braná ad.).

Od svého založení v roce 1997 se tanečníci souboru zúčastnili kromě svých vlastních koncertních programů také řady prestižních divadelních projektů (např. Castor et Pollux J. Ph. Rameaua ve Stavovském divadle v Praze, Sub olea pacis et palma virtutis J.D. Zelenky ve Vladislavském sále Pražského hradu, Giunone placata J.J. Fuxe v zámeckém barokním divadle v Českém Krumlově aj.) a soubor vystoupil na festivalech doma i v zahraničí (Mezinárodní festival Pražské jaro, Dvořákův festival, Theatrum Kuks, Europamusicale, Europa-Mitte ad.). V roce 2006 soubor uctil návštěvu Jeho Veličenstva kambodžského krále Norodoma Sihamoniho zvláštním pořadem Tři podoby barokního baletu v zámeckém divadle v Českém Krumlově. V roce 2007 provedl s orchestrem Musica Florea v novodobé světové premiéře rokokový balet Josepha Starzere La guirlande enchantée. Po úspěšné realizaci představení Ch.W. Glucka La Danza se soubobor bude podílet na Händelově opera-baletu Terpsichora na podzim roku 2010.
www.hartig.cz



Hartig – Dances and Ballets of Three Centuries

The dance ensemble Hartig performs dances of various historical periods (from late Renaissance to early Romantic era) staged under the artistic leadership of Helena Kazárová, Ph.D. The repertory of the ensemble covers both the ballroom dances and the virtuoso theatre solos and duets from the 16th to the beginning of the 19th Centuries. As first in Czech Republic, Hartig started to study Baroque dances from the authentic sources - that is from the Beauchamp-Feuillet notation and soon reached the international professional level in this field.
Hartig Ensemble is often invited to dance at experimental performances at the Baroque Theatre of Český Krumlov Castle and at other historical sites in Bohemia and abroad. Hartig performs with foremost Baroque orchestras (Musica Florea, Capella regia, Ensemble Inégal, Collegium 1704, Hipocondria Ensemble, Hofmusici and others) conductors and in case of chamber programmes also soloists (Edita Keglerová, Julie Braná and others). In special types of cultural venues, also recorded music is used.
From the year 1997, when Hartig ensemble was founded, the dancers were engaged, (in addition to their own concert programmes, e.g. Rendez-vous with Madame Pompadour), in many prestigious theatre projects. Let us name for instance the opera Castor et Pollux of J.Ph. Rameau (Estates Theatre in Prague), monumental work of J.D. Zelenka Sub olea pacis (Wladislaw Hall of the Prague Castle) or the opera Giunone placata of J.J. Fux at the Baroque Castle Theatre in Český Krumlov and others. Hartig danced at to many festivals (e.g. International Music Festival Prague Spring, Dvořák Festival, Europamusicale, Europa-Mitte, Theatrum Kuks Festival and others.) In the year 2006 Hartig ensemble performed a special programme Images of Baroque Ballet at the Baroque Castle Theatre in Český Krumlov to honour the visit of Norodom Sihamoni, King of Cambodia. From the year 2007 Hartig Ensemble cooperates with Musica Florea on special projects, like the Rococo ballet from Český Krumlov Castle archive La guirlande enchantée of Joseph Starzer. After Glucks La Danza we plan to stage Händels opera-ballet Terpsicore in September 2010 at the Castle Theater at Mnichovo Hradiště.
www.hartig.cz


TANEČNÍ PROGRAM SOUBORU HARTIG:

1)Anonym LA BOURGOGNE
(Tanec z Recueil de danses composées par Mr. Pécour, 1700)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2)André Campra
1660-1744 MENUET À DEUX
(Tanec z baletu Fragments de Mr. De Lully, 1704)

3)Jean Baptiste Lully GIGUE À DEUX
1632-1687 (Tanec z opery Roland 1683, zaznamenaný roku 1700)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4)André Campra FORLANE
1660-1744 (Tanec z představení Le Carnevale de Venise 1699, zaznamenaný roku 1704)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Henry Purcell LES CONTREFAISEURS (LA FǗRSTENBERG)
1659-1695 (Tanec na melodii z představení The Virtuous Wife, zaznamenaný roku 1702)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6) André Campra L´AIMABLE VAINQUER
1660-1744 (Tanec z představení Hésione 1700, zaznamenaný roku 1701)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Marin Marais LA MATELOTTE
1656-1728 (Tanec z opery Alcione, 1706)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8) Jean Baptiste Lully FOLIES D´ESPAGNE
1632-1687
(Tanec z Recueil de danses composées par Mr. Feuillet, 1700)


Nebo

SARABANDE
(Tanec z představení Měšťák šlechticem 1670, zaznamenaný roku 1704)


9) Jean Baptiste Lully PASSACAILLE DE PERSÉE
1632-1687 (Tanec z opery Perseus 1682, zaznamenaný roku 1704)

Žádné komentáře: